ICE-trikes kan tilpasses i høj grad. Det er bedst at bruge konfiguratoren >> på ICE-siden til at foretage dit personlige valg. I slutningen kan du gemme konfigurationen og vælge Uniik som din forhandler. Både ICE og Uniik modtager dit valg, og vi vil kontakte dig fordi du sandsynligvis har nogle spørgsmål. Når konfigurationen er klar, placerer vi ordren med ICE og typisk efter et par uger vil vi modtage delene. Vi vil derefter gøre samlingen af cyklen for dig. Da cyklen er tilpasset helt til dig, bliver vi nødt til at bede om fuld betaling lige inden ICE starter delsamlingen og en nedbetaling på 10% ved bestillingstidspunktet. Bemærk, at priserne på ICE-siden er baseret på 20% VAT.

Dette afhænger helt af hvad du vil opnå. ICE VTX er perfekt hvis du vil komme i god form og have det sjovt mens du gør det fordi:

1) den komfortable siddeposition gør at du kører længere. Det er slut med øm bagdel, nakke, skuldre og håndled.
2) den hurtige og Gokart lignende kørsel er så sjov at du gerne vil cykle oftere.
3) kraftigt modvind vil ikke længere holde dig indendørs, fordi det føles som om du cykler under vinden.
4) mindre vind mod kroppen gør at det føles mindre koldt om vinteren
5) VTX er stadig let nok til at cykle pænt op ad Danske bakker uden el-assist som en velomobil.
6) pga mere lodret hovedstilling får du en fantastisk udsigt over landskabet mens du træner, så du ikke længere studerer asfalt.

Men hvis du bare vil komme fra A til B så hurtigt som muligt i kuperet landskab, eller køre gennem Alperne, så er en racercykel nok det bedre valg.

Det er kun tilskuerne, der synes, at trike liggecyklistens stilling er akavet. Man har ikke problemer med nakken og hovedet skal heller ikke bøjes forover, som nogen tror. Så en nakkestøtte er ikke nødvendigt. Ganske vist holdes benene vandret, men enten arbejder de eller også hviler de i pedalerne. Erfaringen viser, at man ikke belaster kroppen så hårdt, f.eks. på lange ture.

At køre hurtigt ned ad bakken føles meget stabilt. Men det kan i første omgang være vanskeligt at styre lige ude når man lægger meget kraft i pedalerne ved højer hastighed. Jo mere jævn kraften fordeles, jo bedre. Men det skal øves lidt.

Vores ICE racertrikes liggecykler er meget lavt og jeg vil ikke anbefale at køre midt igennem København. Men ude på landevejen er det ikke nogen problem. Man får meget plads af de bilisterne som har så travlt med at kigge på triken, at de risikerer at overse andet. Noget lys cykeltøj er altid en god ide.

VTX kan passe ind i en relativt lille bil (vw golf f.eks.), når baghjulet er placeret mellem forsæderne. Men selvom VTX ikke er foldbar som Sprint X, kan rammen opdeles i to. Men dette kræver noget mere arbejde og værktøj.

Man bliver let våd af sved på ryggen hvis man kører stærkt. Men erfaringen siger at varmen er ikke noget man lægger meget mærk til.

Trike liggecykler er dyrere end almindelige racercykler, især fordi de fremstilles i små serier, måske hundrede stykker, hvor andre cykler fremstilles i tusindvis.