ice-vtx-denmark-landscape

ICE-trikes kan tilpasses i høj grad. Det er bedst at bruge konfiguratoren >> på ICE-siden til at foretage dit personlige valg. I slutningen kan du gemme konfigurationen og vælge Uniik som din forhandler. Både ICE og Uniik modtager dit valg, og vi vil kontakte dig fordi du sandsynligvis har nogle spørgsmål. Når konfigurationen er klar, placerer vi ordren med ICE og typisk efter et par uger vil vi modtage delene. Vi vil derefter gøre samlingen af cyklen for dig. Da cyklen er tilpasset helt til dig, bliver vi nødt til at bede om fuld betaling lige inden ICE starter delsamlingen og en nedbetaling på 10% ved bestillingstidspunktet. Bemærk, at priserne på ICE-siden er baseret på 20% VAT.

Vi synes bestemt en VTX trike er bedre fordi:

1) en trike er meget alsidig. Du kan køre meget hurtigt som en racercykel. Men at cykle langsomt med konen er også fantastisk, fordi du kan nyde landskabet og sidde komfortabelt. Cykling som en mountainbike på grusveje er heller ikke noget problem. Kort sagt en perfekt alsidig cykel.
2) den komfortable siddeposition gør at du kører længere. Det er slut med øm bagdel, nakke, skuldre og håndled.
3) den hurtige og Gokart lignende kørsel er så sjov at du gerne vil cykle oftere.
4) kraftigt modvind vil ikke længere holde dig indendørs, fordi det føles som om du cykler under vinden.
5) mindre vind mod kroppen gør at det føles mindre koldt om vinteren
6) VTX er en let cykel så det er ingen problem at cykle op ad Danske bakker
7) pga mere lodret hovedstilling får du en fantastisk udsigt over landskabet mens du træner, så du ikke længere studerer asfalt.


Du bliver en attraktion fordi trikes er sjældne i bjergene, men cykling i Alperne er meget muligt. Du vil være en smule langsommere op ad bakke i forhold til en racercykel, men stigningen udføres komfortabelt, og ned ad bakke er den bedste der er.

Det er kun tilskuerne, der synes, at trike liggecyklistens stilling er akavet. Man har ikke problemer med nakken og hovedet skal heller ikke bøjes forover, som nogen tror. Så en nakkestøtte er ikke nødvendigt. Ganske vist holdes benene vandret, men enten arbejder de eller også hviler de i pedalerne. Erfaringen viser, at man ikke belaster kroppen så hårdt, f.eks. på lange ture.

At køre hurtigt føles meget stabilt i VTX men Sprint-X og andre ICE modeller er mindre stabilt pga det større og mindre stive ramme.

Vores ICE racertrikes liggecykler er meget lavt og jeg vil ikke anbefale at køre midt igennem København. Men ude på landevejen er det ikke nogen problem. Man får meget plads af de bilisterne som har så travlt med at kigge på triken, at de risikerer at overse andet. Noget lys cykeltøj eller lampe er altid en god ide.

VTX kan passe ind i en relativt lille bil (vw golf f.eks.), når baghjulet er placeret mellem forsæderne. Men selvom VTX ikke er foldbar som Sprint X, kan rammen opdeles i to. Men dette kræver noget mere arbejde og værktøj. Vi har haft 2 VTX i vores golf størrelse bil med bagage.

Man bliver let våd af sved på ryggen hvis man kører stærkt. Men erfaringen siger at varmen er ikke noget man lægger meget mærk til.

Trike liggecykler er dyrere end almindelige racercykler, især fordi de fremstilles i små serier, måske hundrede stykker, hvor andre cykler fremstilles i tusindvis.